Chovatsko

23:37:00

Přestože většina z lidí má ještě dovolenou před sebou, já mám tu svojí už měsíc za sebou. Teda, určitě ještě někam do zahraničí vyrazíme, ale to se všechno ještě uvidí. V květnu jsme vyrazili do Mimic, což je malá vesnička asi 45 kilometrů jižně od Splitu. Bylo to neplánovaný a skvělý. Jeli jsme tam kvůli naprosto šíleně nízký ceně (Matfyzákovo Slezské myšlení zaplesalo :D) a taky protože Matfyzák nikdy nebyl u moře a já tam byla naposled před několika lety. Byla to sranda, všichni se učili, nadávali na zkoušky a my si odjeli k móři. (i s učením teda)
Chorvatsko nemám moc ráda. Byla jsem tam jednou, když mi bylo asi 11 let, dole na jihu v Gradacu. A dost hrozný teda - všechno mi přišlo betonový. na pláži hlava na hlavě. To byl jeden z důvodů, proč jet mimo sezonu. V hlavní sezoně bych do Chorvatska nikdy nejela. 
Miluju cestování, ale jsem taková černá kronika. Pořád si řikám - co když... Co když cestovka nepošle podklady včas. Tak jim napíšu. Ale co když se stala chyba a nemají nás v systému. Tak mám cestovní smlouvu. Co když je neplatná?... a tak dál. Ach jo. Ale nakonec (ťuk ťuk) všechno vyšlo perfektně.


Cesta trvala asi 16 hodin. První de nám pršelo (sakra, co budeme dělat, když bude pořád pršet?), ale od druhého dne jsme měli až do konce pobytu vedro a sluníčko. A jo, v moři jsme se fakt koupali každej den (nám to nikdo nevěří :D)
Taky jsme jezdili na výlety, a tedy to byl zážitek. Zastávky tam sice jsou a označeé, ale jízdní řád tam nehledejte. Taky člověk na autobusy musí mávat, a protože jejich linkové autobusy vypadají jako zájezdové, tak člověk mává na všechno co projede. Nějaký hlášení zastávek fakt nehrozí :D. Takže jsem se pokaždý, když jsme jeli domů hrozně bála, že nestihneme vystoupit nebo že nám nezastaví a přejedeme do další vesnice.
Jedním z výletů byl Split, kde jsem teda už jednou byla, ale jenom na letišti. Je to nádherný město, kde je asi největší památkou Diokleciánův palác, kterej je teda něco obrovskýho.


No a taky obrovská socha svatého Řehoře. A pokud se prý dotnete jeho nohy, tak se někdy do Splitu vrátíte (nedivte se, že mám mikinu a kalhoty - byl to první den, bylo ráno a pak jsem toho litovala, protože jsem se málem upekla :D)


No a jídlo, to bylo něco. Matfyzák chtěl ochutnat kalamáry, já taky, ale bála jsem se :D. Ve splitu jsme sehanli snad nejlevější kalamáry, stály i s přílohou asi 40 kun (1 kuna je 3,70 Kč). Taky jsme si tam nakoupili spoustu ovoce a zeleniny na trhu, mňam!


Dalším městem které jsme navštívili byl Omiš. Byl taky podstatně blíž, a tak jsme tam byli snad třikrát (pokaždý nám teda v autobusu počítali jinou cenu, Chorvati, no :D). U jídla tady ještě zůstanu, protože jsme tady našli oblíbenou restauraci, kde jsme byli asi dvakrát na večeři. Kalamáry, krevety.... o bože, já chci zpátky :).


Matfyzák ochutnal i mořskýho vlka :)


Ale teda nejedli jsme si jenom ryby po restauracích. Na apartmánu jsem jako správná hospodyně vařila! Akorát teda bez masa, to bylo drahý a nechtělo se nám tam kupovat (a už vůbec ne tahat s sebou z ČR - holt nejsme správný Češi. Matfyzák vlastně vůbec neni Čech :D:D:D). Takže takovej vegetariánskej tejden, no :D. A te jejich dokonalej kruh (chleba)....a svježi krem syr:)). A tekoucí jogurt. A zmrzlina pana cotta. Bože, já chci zpátky :D. A kupovat si čerstvý ovoce a zeleninu a trhu. 

Ale nejenom díky jídlu jsme si Omiš zamilovali. Je to nádherný mini městečko, kde se do moře vlévá řeka Cetina, jsou tu obchody, trhy s ovocem a krásná písečná pláž (jediná,kterou jsme v Chorvatsku potkali)





No a naše vesnička, Mimice. Tohle fakt nejsou fotky z katalogu cestovky, ale fotil je Matfyzák. Bylo to tam krásný, sice až moc zapadákov, ale nám to nevadilo. Chodili jsme na výlety, hráli ping pong (a já porážela Matfyzáka, i když on mě hodně šetřil :D) a koupali se v moři :). Měli jsme balkon s výhledem na moře. Krásná idylka, kterou kazili bohužel naši čeští spolucestující :D. Jel s náma fakt výkvět těch nejhorších buranů, co si člověk dokáže představit. 


V tom domě napravo jsme bydleli





Prázdná pláž odpoledne, v Chorvatsku celkem nevídaný jev :D. Fakt jsme si to užili hodě, akorát jsme měli trochu komplikace s odjezdem - náš autobus měl přijet ráno, pak měli mít řidiči povinnou pauzu 8 hodin a pak jsme měli jet. Jenže na hranicích Slovinko-Chorvatsko vrátili nějaký Vietnamce, kteří neměli platný pasy a celý se to zdrželo o 6 hodin, takže jsme vyjížděli až v 23 hodin :D. Ale alespoň jsme se ještě celý den mohli koupat :)
No a už se těšim na září, až zas pojedem (teda tentokrát spíš poletíme) k moři <3

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images