Brusel za míň než 24 hodin

13:39:00


Brusel nikdy nebyl můj sen a vlastně ani Belgie celkově (jo, proto jsem si vybrala pro Erasmus právě Gent, žejo). Ale jako... letenky za dvě stovky? Myslíte, že tomu se dá odolat? Hodila jsem to na Facebook jentak do éteru, jestli by jel někdo se mnou. A ozvala se mi Nastěnka. Tak jsme koupily letenky a.... najednou je leden a už jsem zase zpátky v ČR.
Let strašně utek, takový to když vzlítnete a chvíli po tom začnete přistávat :D. Cestou jsme se s Nasťou a Marcelem modlili, aby mě nikdo nevyhodil ze sedadla víte co, kdyby někdo cestou přistoupil) a vyhlíželi vozík s alkoholem. Z letiště Charleroi se do Bruselu nejlíp dostanete autobus Flibco.com (a taky nejlevnějc, když to nekupujete v den odletu z letiště mobilem :D...).
Letadýlko 

Za necelou hodinu jste v centru Bruselu. My dorazili o půlnoci a šli asi deset minut pěšky na hostel. Bydleli jsme v Urban City Centre Hostel, což byl jeden z nejhezčích hostelů, který sem za svůj život viděla. A cena 16 € v dorm? Navíc to bylo fakt kousek od centra (i když v Bruselu je tak nějak všechno kousek).

Schody v hotelu :D. Pokoj jsem vám bohužel vyfotit nemohla, protože jsme v něm nebyli za světla:D

Hned po ubytování jsme se šli ještě trochu projít po městě. Spát můžeme doma, žejo. Koupili jsme si jedno tmavý Leffe a procházeli se. Jako... má to grády:D. I když je to mnohem dražší, než naše (76 korun za pivo neni nic moc), tak jsme z toho měli docela dobrou náladu.
Ulice Maurice Lemonnierlaan

Leffe, fakt dobrý pivo

Prodejna s věcma z Harryho Pottera :)


Selfíčko, to musí bejt

Po pár hodinách spánku jsme se vydali k asi nejznámější památce Bruselu, a to k čůrajícímu chlapečkovi. O něm se vypráví několik legend, kdyžtak si to vygooglujte, je to docela zajímavý :). Minuli jsme hospodu, kde mají 250 piv a došli až k Grote Markt, což je asi dominanta Bruselu (samozřejmě hned po čůrajícímu chlapečkovi). Protože bylo asi půl osmý ráno, byla ještě tma, tak jsme se sem plánovali vrátit později. V pekárně jsme se nasnídali - a já si konečně dala svojí vysněnou Éclair! A chutnalo to přesně tak božsky, jak jsem si myslela, že to chutnat bude.

Manneken pis

Grote markt ve tmě

Došli jsme k něčemu, co si říkalo Centraal shopping, nicméně bylo to nádraží propojený s naprosto nevyužitym prostorem a pár obchodama (což drásalo nervy hlavně Marcelovi, protože je architekt). Když jsme vyšli ven, šíleně pršelo, a než jsme se dostali k Royal Palace, tak jsme byli totálně promočený. Hlavně Nasťa měla chudák úplně mokrý boty, že je doslova ždímala. Pokračovali jsme k budově Grondwettelijk Hof van België, odkud byl fakt krásnej výhled.

Tintin! Nikdy mi nedošlo, že je to belgický

Nákupní centrum, kde nejsou obchody



Royal palace

Grondwettelijk Hof van België


Warandepark


No a pak už jsme se jenom snažili najít obchod s botama, ale nějak jsme nebyli moc úspěšný. Cestou jsme narazili na Sint-Hubertusgaleri, kterou jsem hrozně moc chtěla vidět, protože je prej hezká - a fakt byla. A ty Éclaires je výloze <3. Ovšem cena 4 € mě docela odradila. Boty jsme nakonec našli a šli se znovu a tentokrát za světla podívat na Grote Markt. Asi moje nejoblíbenější věc na Bruselu... vážně nádhera. Jenom škoda, že tam furt něco opravovali, takže to trochu kazilo ten dojem.

Tohle je úplně jak v Holandsku


Sint-Hubertusgaleri



Ach jo,koupila bych to všechno :D

Dál jsme hledali obchod, kde by si Nasťa koupila ponožky :D. A našli jsme něco jako Oxford Street v Londýně nebo Pragerstrasse v Drážďanech - i když samozřejmě v menším měřítku. A Primark, Ani jsem nevěděla, že v Bruselu je, takže jsme šli naupovat. Ale jako utratila jsem jenom 12 Euro.... Ono je někdy fajn cestovat jenom s příručním zavazadlem :).


Grotemarkt za světla, fakt nádhera

Grotemarkt za světla, fakt nádhera

A jde se nakupovat :)


Taková minitaštička ani nestojí za řeč


Dvě restaurace, který se o nás doslova prali :D

Došli jsme i k čůrající holčičce a teda... já nevim no, to už mi přijde hodně zvrhlý. Pak byl čas oběda, kdy jsme se rozdělili a dokonce na chvilku svítilo sluníčko :). Dala jsem si kebab a pak šla chytat wifinu k McDonaldu. Když jsem šla zpátky za Nasťou a Marcelem, zastavili mě nějaký lidi,který vybírali peníze.  Říkala jsem jim, že nemám hotovost, a oni že to nevadí, že to stačí poslat na účet :))). Vida, jak jde Brusel s dobou.
Jaenneke Pis


Konečně sluníčko :). Aspoň na chvíli. 


Poslední památka, kterou jsme navštívili byl Kostel Panny Marie Pomocné (L´Eglise Notre Dame de bon Secours). Celkem pěknej kostel :). A pak byl čas si konečně dát vafli, protože je to přece ten důvod, proč člověk jede do Belgie, ne? :D.





Bloudili jsme jentak městem, protože vafle jsou všude. Už jsme skoro na jedno místo chtěli jít, ale já řekla, že půjdem ještě hledat dál :D. Nakonec jsme úplnou náhodou narazili na podnik Juice Land, o kterém jsem se později na tripadvisoru dočetla jen samou chválu... No, je fakt, že vafle byla fakt strašně dobrá. Nachází se na Rue du Marché aux Herbes, kousek od čůrající holčičky. Díkybohu, že jsme tam jeli jenom na jeden den, protože v zemi kde maj makronky, éclaires, vafle a čokoládu není radno zdržovat se dlouho :D.







Plán byl, že pojedeme ve 4 transferem na letiště, kterej měl odjíždět od Bruxelles Zuid. No, ale trošku jsme nestíhali... jako řeknu vám, běhat v dešti není nic moc :D. Nakonec jsme to ale stihli a já prospala skoro celou cestu na letiště.
A pak už jenom dvě hodiny čekání na letadlo do Prahy. Letiště v Charleroi je fakt roztomilý, je strašně malinký (jeden let za cca půl hodiny, to je fakt rozdíl oproti Amsterdamu :D) a vládnou mu nízkonákladovky, v době našeho odletu tam svítil samej Ryanair a jeden Wizzair. Navíc žádná free wifi :(. Ale co. Spíš mě teda štvalo, že pokud jste chtěli jít ke gatu, tak jste prostě MUSELI projít obchodem. Což je voser, když pospícháte. A nic moc, když chcete nakupovat, a pletou se tam lidi s kufrem. Let jsem celej prospala, takže cesta z Bruselu mi fakt utekla. Nasťa s Marcelem zapomněli alkohol, kterej si koupili v duty free v letadle, takže museli pak na Ruzyni čekat, než jim to přinesou... A jak si líp zkrátit čekání, než focením selfíček, žejo.

Suma sumárum:
Praha -> Brusel -> Praha : 540 CZK
Charleroi -> Brusel -> Charleroi : 10€
ubytování Urban City Hostel : 16€
nákup v Primarku: 12€
pivo: 2.26€
čokoláda, jídlo, vafle: radši nepočítat :D

A rada na závěr - berte si s sebou hotovost! Placení kartou v Bruselu není nic moc, protože vám často napočítají o 5% víc (nebo třeba 50 centů - to se mi stalo, když jsem platila jedno pivo).
A fakt mě mrzí, že jsem neviděla Atomium, ale je docela mimo centrum a nebyl čas :/. Tak snad příště...

You Might Also Like

1 comments

  1. jestli jedeš do Belgie na Erasmus, tak to je super. třeba zjistíš, že belgických piv je asi milion a zrovna Leffe se dá koupit i u nás :-P. Grote Markt je pěkný, ale já mám nejradši Hubertus galerii. podle mě jsou to jediný dvě místa v Bruselu, který stojí za to. zbytek je tak nějak stejný jako zbytek Belgie. ještě možná je pěkný jít se podívat na ty budovy EU. ale jinak Brusel je celkem nudný město.
    třeba právě Gent je mnohem zajímavější. Brugy jsou samozřejmě profláklý. ale Gent je takový kouzelný a osobitý město. takže tam se budeš mít suprově. (a taky tam snad teď staví Primark, muhehe ;-) )
    platby kartou v Belgii jsou trochu problém v tom, že oni mají svojí speciální kartu BanContact a bez ní kartou nee. 5% přidávají turistům právě za to, že platí Visou a ne BanContactem (a to jenom v turistických zónách). až tam budeš bydlet, stejně tam budeš mít účet a tu jejich kartu, takže to bude v pohodě.
    Atomium prý zajímavý možná je, ale když kamarádka viděla cenu vstupu, tak tam nešla.
    no a Charleroi... to procházení obchodem je fakt otrava. já to prošla celý asi 4x, než jsem se rozhodla, co si dám k jídlu a byla to hrůza. :D

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images