Berlín, pokračování po půl roce: Berlínská zeď, akvárium a Kreuzberg!

13:17:00


Berlínská zeď. Asi první věc, která se vám vybaví, když se řekne Berlín. Pro mě je to něco naprosto šílenýho a nepředstavitelnýho. Jak nemám ráda dějepis, tak na tomhle místě si užíváte kus historie. Představujete si, že se lidi nemohli dostat ani z jednoho konce města na druhej. A vás hřeje v kapse česká občanka, se kterou se můžete svobodně pohybovat po celý Evropě jak se vám zlíbí. 


Líbající se soudruzi, asi nelepší malůvka na zdi :D (a taky nejvíc oblíbená turisty).


Pokud máte s sebou pas, můžete si nechat dát dobový razítko. Já měla jenom občanku, takže smůla :). 



Alexanderplatz, bejvalý centrum východního Berlína. Dneska? Přestupní dopravní uzel a taky vrchol konzumu :). Najdete tu všechno, po čem mladé hipsterské tělo touží - Starbucks, KFC, dvě nákupní galerie a Primark. Pro mě to bylo utrpení, neskutečně moc lidí, zvuků... Na Alexanderplatz nemám moc dobrý vzpomínky, skončila jsem s panickou atakou sedící před KFC. Navíc, je tam neskutečně moc arabskej žen s harantama, který se vás ptaj, jestli mluvíte anglicky a když přikývnete, daj vám do ruky vzkaz jak jsou chudinky na ulici a chtěj peníze. Občas vyšlou i ty samotný děti. Nebo vám malej kluk dá kytku a dá vám ten samej vzkaz. A fakt jsem se divila a nechápala, kolik lidí jim něco dalo...


Spousty teenagerů sedící před obchodem s papírovejma taškama - jo, uhodli jste, je to před Primarkem :). Přestože jsem si chtěla koupit oblečení, na tohle jsem neměla a vzdali jsme to a jeli nakoupit do vzdálenějšího a prázdnějšího Primarku :).

SeaLife neni moc typická berlínská atrakce, ale proč ne. Já fakt nemám ráda Madame Taussand a takový věci, kam se člověk může podívat všude po světě, ale v Sea Life jsme byli v Londýně a byla to fakt pecka. Takže jsme vyrazili i v Berlíně a to bylo teda trochu zklamání. Takže jenom pár fotek :)




Tenhle tunel byl asi nejlepší, fakt krásný, když vám nad hlavou plavou manty :)



Zrcadlová místnost na konci, asi největší sranda :D


A tohle je vážně bomba. Obří tubus plnej vody a rybiček a vy uprostřed toho jedete prosklenym výtahem.. škoda, že se na to nedá koupit vstupenka zvlášť, ale můžete tam jenom se vstupenkou ze Sea Life. 

A teď se dostává k asi nejlepší památce z celýho Berlína - budově Reichstagu. Můžete se tam dostat zadarmo tak, že se zaregistrujete na stránkách. Pak se musíte dostavit včas v danou hodinu a projít kontrolou jako na letišti :). Ale odměnou je vám tahle nádhera. 


Přímo pod kupolí je původní zasedačka, kde se zasedá dodnes :). A ty zrcadla jsou tam proto, aby tam šlo co nejvíc slunečního světla. 


Kupole, podél který se dostanete až na krásnej výhled na Berlín. Dostanete i Audiprůvodce, kterej vám automaticky podle toho kde stojíte povídá o památkách, které vidíte. 



Reichstag je víceméně hned vedle Brandenburger Tor. 


A takhle vypadá v celé své kráse :). 


Knížku My děti ze stanice ZOO miluju už od dětství. A tak bylo jasný, že na stanici Zoo se musim podivat :). Po feťácích (díkybohu) ani památky, je to celkem moderní stanice se spoustou obchodů. Ale podívat se sem byla povinnost :D


Kudamm je taky místo spjatý s postanou Christiane F. V minulosti místo, kde se dal sehnat heorin.... nyní Oxford street Berlína. Nákupy mě moc nebrali, tak jsme to jenom prošli. Ale! Viděla jsem spoustu lidí se stanama na chodníku, tak si řikám... to je divný, bezdomovci takhle vybavený a ještě uprostřed ulice. A pak koukám, že stanovali před Apple storem :D. (v tu dobu zrovna vycházel nový iPhone).





Postdamer Platz! Úplně jinej svět. Moderní vysoký budovy. (během války ho celý zničili, pak přímo jím vedla Berlínská zeď a proto ho znova začali stavět až v devadesátejch letech). 


No a samozřejmě, kus Berlínský zdi, tak se honem fotit, jako správnej turista :D. (Matfyzák jim musel říct, jestli se s nima můžu vyfotit. Já jenom stála pár metrů opodál a bála se).



A protože to byl náš poslední večer v Berlíně, vydali jsme se na malou procházku.



A taky jsme využili celodenní jízdenku a skončili o půlnovi v centru čtvrti Kreuzberg. Někde na Airbnb je Kreuzberg popsanej jako ,,čtvrť pro rockové pankáče". Nebo tak nějak. No... přes den je to spíš čtvrť pro turky. 
Ale v noci. V noci vám na potkání nabídnou jakýkoliv drogy. Můžete si dát ten nejlepší burger ve svym životě (a kde je i v jednu ráno ve všední den živo jako v hlavní obědový špičce v Mekáči). 


Můžete jít do kterýkoliv hospody. My zapadli do jedný, kde bylo kromě majitele jenom pár lidí. Někdo slavil narozeniny. Dali jsme si pivo v ceně 3 eura a prej jsme si mohli pískat, že je to ještě sehr billig. V ceně jsme měli i lekci němčiny od jednoho pána. Čím víc jsme toho vypili, tím jsme míň používali angličtinu a v půl třetí ráno už konverzovali výhadně v němčině. Což Davpe moh nedával, no. Dokonce jsme zabrousili i do Nizozemštiny! Díkybohu ale ten pán uměl Nizozemsky stejně jako já (to znamená vůbec). Ale dokonce mi koupil noviny, vysvětloval mi německou gramatiku a ukazoval mi, jak se píše švabachem. Pak jsme si společně zanadávali na Angelu Merkelovou a s Matfyzákem se odebrali na zastávku nočního busu. 
Zrovna jsme si povídali s klukem z Argentiny, kterej v Berlíně studuje (ptal se, jestli nemáme filtr). Když v tu se znova objevil pán z hospody a přines mi noviny, že jsem je tam nechala a že mi je nese, abych se mohla učit německy. Poděkovala jsem mu. Ale ani on mi nedokázal vysvětlit rozdíl mezi U-bahn a S-bahn.
Domů jsme jeli trošku jinudy než obvykle. Ale nevadí. V autobuse nám pomoh kluk, kterej se do Berlína přistěhoval za prací z Maďarska. (tu noc mi přišlo, že v Berlíně už skoro žádný němci snad ani nebydlej :D).
Takže tohle je Kreuzberg. Čtvrť, kde zažijete skoro všechno. A pokud umíte turecky, pokecáte si v lékárně i v turečtině. 

You Might Also Like

3 comments

  1. Krásný! Já do Berlína chtěla už tolikrát, jen se mi to nikdy nepoštěstilo. Berlínská zeď je krásná a to akvárium musel být skvělý zážitek :)
    Niky

    ReplyDelete
  2. Pekne mesto. Ja musim povedat, ze mne sa vsetky tie ryby a akvaria pacili. V com bolo Londynske lepsie?
    |Kaviareň u mačky|

    ReplyDelete
  3. Berlin miluju, citim se tam jako doma /narozdil od Prahy/. Sleduju, jak se v poslednich dvou letech stava najednou desne cool mezi Cechy :D

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images