Jak jsem pekla cupcakes

12:44:00


Vždycky jsem byla celkem pyšná na to, že umím dobře péct a vařit. Jako vážně. Zeptejte se koho chcete a každý, kdo jedl můj cheesecake, muffiny, medovník nebo třeba gnocchi vám to potvrdí. No, jenže to jsem ještě bydlela u rodičů a měla k dispozici moderní obrovskou kuchyň, neomezený množství surovin, jakejkoliv kuchyňskej robot, nespočet misek a mističek a horkovzdušnou troubu. Naštěstí forma na muffiny (kterou jsem dostala od Matfyzákovy mámy) a miska byla jedna z mála věcí do kuchyně, který jsem si vzala s sebou. Našla jsem si recept a upravila si ho podle svých podmínek.

Potřebujeme:
cca půl hrnku změklého másla (můžeme dát ,,na chvilku" do mikrovlnky, až se v podstatě celý rozpustí)
250g hnědého cukru (najdeme si, že je to přibližně 1 hrnek. nebo klidně i jenom 3/4, když se vám to zdá moc)
2 velká vejce
půl vanilkového lusku (šetříme)
220g hladké mouky (na týhle super stránce najdeme, že jeden hrnek je 200g, takže dáme hrnek a kousek)
prášek do pečiva (vyloženě odhadem)
dvě špetky soli (nebo tři. stejně už máte pocit, že je všechno ztraceno)
160 ml podmáslí (neboli 4 panáky)

Postup:
1. Utřeme změklé máslo s cukrem (nebo jenom prostě smícháme s rozpuštěným máslem. A líp se to míchá)
2. Po jednom přidáme vejce. Každé dobře zamícháme.
3. Podélně rozkrojte půlku vanilkového lusku a vydlabejte semínka. Zamíchejte je do těsta.
4. Smíchejte mouku s práškem a solí. Na to nemáme nádobí. Odměříme jeden hrnek mouky a nasypem do misky. Jenže...
5. Střídavě přidávejte sypkou směs a podmáslí. Končete suchými ingrediencemi. Na mouku urychleně nasypeme prášek do pečiva a zalijeme dvěma panáky podmáslí. Zamícháme a přidáme od oka zbylou mouku a zbývajcí dva panáky podmáslí. Nekončíme tedy suchou směsí, ale nepodléháme panice. Dojde nám, že jsme tam nedali sůl, a dáme tam tedy nedefinovatelné množství.
6. Košíčky naplňte asi do dvou třetin a pečte při 180° 20-25 minut.

Originální recept najdete tady. Cupcakes z PRAHY, bez slezskýho myšlení.  :D

A krém! Jako jasně, nejlepší je buttercream frosting, ale já moc nemám ráda máslo. Takže jsem udělala odlehčenej z pudingu.

Potřebujeme:
1 sáček vanilkovýho pudingu
250 ml mléka (6 panáků a kousek)
máslo (trochu)
cukr (tak akorát)

A postup je jednoduchej, puding uvaříme, necháme vychladnout a ušleháme s cukrem a máslem.



Nějakej zdobící sáček samozřejmě nevedeme, takže krém patláme halabala lžící.

Poznámka na závěr: Ten článek neni myšlenej vážně. Ale pokud chcete, tak se ty kapkejky daj podle toho upéct.

You Might Also Like

1 comments

  1. stačí vzít igelitový pytlík od pečiva, vyříznout miniaturní dírku v roku a zdobičku máš na světě ;-)

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images