Wroclaw - proč, za kolik, co

03:17:00


Zdravím Vás z vlaku! Jo, předevčírem jsem se vrátila z Polska a teď už zase jedu... tentokrát směrem Ostrava (takže vlastně taky Polsko, haha :D).
Když někomu řeknu, do jaký destinace se příště chystám (a že se mě spousta lidí místo ,,Jak se máš?" ptá ,,A kam vyrazíš příště?"), tak spousta lidí kývne hlavou a prohlásí něco ve stylu: Jojo, tam je to hezký... Když jsem však odpověděla, že se chystám do Wroclawi, nejčastější odpovědí bylo:A proč, proboha?
Jo, Polsko je pořád v našich očích braný jako něco horšího (viz aféra s posypovou solí atakdále). Přitom bychom se od nich mohli leckdy učit, třeba pokud se chcete levně dostat letecky kamkoliv, Katowice/Wroclaw jsou dobrá volba. 

Cesta

S dopravcem Polskibus jsem jela jenom jednou a fakt spokojenost :). Autobus krásnej a pohodlnej a do cíle jsme přijeli dokonce asi o 15 minut dřív. Zpátky do Prahy s asi desetiminutovym zpoždění (přece jenom ráno ve špičce je větší provoz). Sedadla nejsou číslovaná, takže kdo jak přijde, tak i sedí. Pokud jste zvyklý maximálně na Student Agency (jako ti čeští burani kteří jeli se mnou) tak vás asi překvapí, že nedostanete kafíčko z automatu ani noviny - jedou s vámi totiž jenom řidiči. 
Ceny jsou fakt super, dají se sehnat i od (jak říkají Poláci) 1 złotówky (můj případ :D), ale i když nemáte štěstí na akci, tak pojedete dost levně. Z Prahy jezdí bohužel jenom dvě linky - první jede přes Wroclaw, Lodz a Warszawu a druhá přes Wroclaw, Leszno, Poznan, Bydgoszcz a Gdansk. Ale tak třeba se dočkáme i dalších linek :). Ve Wroclawi přijedete na Dworzec tymczasowy, což je hned vedle Dworce Glówného (hlavní vlakové nádraží). No a pak můžete už pokračovat kamkoliv chcete vlakem, nebo i na letiště. A nebo jako já do centra města. 

Kde přespat
Rezervovala jsem si Corner Hostel. Jen taková vsuvka, poprvé jsem rezervovala přes booking a už to asi nikdy neudělám :D. Od rezervace mě booking.com pravidelně spamoval ,,výhodnejma nabídkama" a ,,už jenom týden do Vaší cesty do Wroclawi, Zuzano". Fakt díky, ale chci rezervaci a nazdar... no nic. A v den check-outu mi od nich přišlo nekecám 5 (!!!) mailů...


Hostel je přímo v centru ve fakt úžasný lokalitě. Od nádraží tam dojdete tak za 20 minut (nebo se dá jet i tramvají). Potkala jsem se tam s asi pěti recepčníma a všichni byli hrozně milý a ochotný. Wifi je v celym hostelu zdarma a funguje dobře. K dispozici je i kuchyňka nebo společenská místnost, oboje fakt hezký. Můžete si dokoupit snídani za myslím 5 zlotých, ale já si koupila něco svýho. 



Pokoj je vybavenej úplně obyčejně, celkem pohodlný postele. Jediný co mě trochu zarazilo, že tam nebyly klasický peřiny, ale jenom deky - což by bylo v pohodě, kdyby to po každym prali, ale tim si nejsem tak úplně jistá :D. Tak jsem se přikryla svejma věcma a byla jsem v pohodě. Jinak na pokoji jsou i uzamykateln skříňky (a na recepci vám daj automaticky zámeček). 
Co mi přijde ale fakt blbý je recepce v poslednim pátym patře. Takže recepční nemá moc kontrolu, kdo tam chodí.... Což se stalo mě, že se k nám na pokoj (bydlela jsem ještě s dvěma holkama z Francie) chtěl přidat jeden kluk. Dlouhej příběh, ale prej to zkoušel už i noc předtím a recepční ho vyhodila :D.

Pokoj bohužel vyfocený nemám - byla jsem si skoro jistá, že jsem ho fotila, ale pak doma koukám na fotky a ta fotka tam prostě není?! :D asi za to můžou ty Wroclawský trpaslíci...

Takže jakob moc nevím, co si o tom mám myslet. Lokalita a cena 26zl je super. Vybavení taky. Ale podle hodnocení na bookingu nejsem jediná, komu se chtěl na pokoj vetřít cizí člověk...

A to by bylo pro dnešek všechno! Další článek bude následovat brzo :). 

Suma sumárum:
Ubytování: 26 Zł
Cesta: 4 Zł

You Might Also Like

2 comments

  1. Ten polskibus vypadá skvěle, chtěla bych někdy do Krakowa a Osvětimy a vyjde to mnohem levněji než cesta do Prahy, za což jsem ráda :)
    A booking s těma mailama je fakt hroznej, ale zas je skvělý, když člověk jede do zemí, kde se anglicky nedomluví navíc od určitého počtu objednávek sečlověk stane něco jako věrným zákazníkem a má u některých pokojů výhody, jako 10 % ceny dolů nebo welcome drink, což mi za ty maily stojí :)
    Little Notes

    ReplyDelete
  2. Jana Mášová: S tím bookingem jsem to vůbec nevěděla, myslela jsem, že jediná výhoda toho ,,genius" je bookování bez garance karty...
    No Polski bus ale právě jezdí jenom z Prahy z ČR myslím.... mně hrozně štve, že z Prahy se dá do POlska (do Krakowa, Katowic třeba) dostat mnohem líp z Prahy, z který je to daleko, než z Ostravska který je kousek :D

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images