Výlet do Wroclawi - město trpaslíků a kostelů aneb cestuju sama

09:25:00

Dobré cokoliv, co teď máte! :D U mně je půl druhý odpoledne, před chvílí jsem vstávala a přemejšlim, že si půjdu udělat oběd... už je mi díkybohu líp a tak můžu jít dneska v plný síle na noční! Každopádně, mám hodně článků, které chci napsat a zatím jsem se k tomu nedostala, tak je načase s tím pohnout. Jedním z nich je i jednodenní výlet do Wroclawi. Takže se pohodlně usaďte a těšte se na spoustu fotek :)).

Jak už jsem psala v předchozím článku, jela jsem autobusem Polskibus. Vyjížděli jsme o půlnoci z Prahy a příjezd měl být někdy v 4:45...  A kluci šikovný to zvládli ještě asi o dvacet minut rychleji. Takže bylo asi půl pátý ráno, kdy jsem totálně zmrzlá a rozespalá stála na autobusovym nádraží a přemejšlela, co dělat. Nakonec jsem šla do haly vlakovýho nádraží, kde byla wifi a jedinej otevřenej obchod - Costa Coffee. Taky pár bezdomovců - ale zároveň i spousta security a dokonce služebna policajtů. Takže se tam člověk cítil i docela bezpečně. Na google maps jsem si našla kde je hotel a pak už podle navigace vyrazila.  


V hotelu jsem si nechala věci, vzala mapu, připojila se na wifi a na mobilu si hledala kam se vůbec podívám. Tak jsem si tak hezky hověla v tom gauči hodinku dvě, než se alespoň rozednilo (a začalo hrozně pršet). Namalovala jsem se a vyrazila do města. 
První místo kam jsem se vydala byl Rynek s radnicí. Vypadal fakt hezky :D. Pršelo ale velmi nehezky. Tak jsem se rozhodla, že se půjdu schovat někam, kde neprší  - dost mě lákalo Afrykarium  (protože rybičkyyy). 



Nastoupila jsem do tramvaje, že teda pojedu. A samozřejmě na opačnou stranu! Vystoupila jsem a nastoupila do správnýho směru, ale v tramvaji vůbec nehlásili zastávky a ani tam nebyly nikde napsaný, takže jsem se musela ptát nějaké paní, kde mám vystoupit. Ale česko-polski jsme to nějak zvládly a vystoupila jsem dobře :D.



Protože bylo ještě hodně brzo a ještě v tý Zoo nebylo otevřeno, šla jsem se podívat do přilehlého parku, kam jsem měla tak jako tak namířeno. Dokonce i déšť pomalu ustával :)



Došla jsem k hale Stulecia, která je nedaleko. Česky se jí říká Hala Století, byla postavená při příležitosti stého výročí bitvy u Lipska. Během vlády komunistů byla přejmenována na Halu Ludowou (asi netřeba překládat :) ). 


Zezadu je u haly obrovská fontána. Strašně bych si přála vidět jí v noci nasvícenou, ale na to bohužel nebyl čas. Třeba příště :)). A v zimě se tam prý dokonce bruslí. 


Na co jsem se ale vážně těšila byl Ogród Japonski, neboli japonská zahrada. Koukala jsem se na fotky a řikala jsem si, že počasí nepočasí, to prostě musim vidět. Když jsem to konečně našla, nemohla jsem najít, kudy se tam chodí, protože ta zahrada byla celá oplocená. A když už jsem konečně našla vchod, tak byl zamčenej?! :D Jako vážně by mě nenapadlo, že se tam bude platit vstup a bude to mít otvírací hodiny.... Jako čert vem těch 6 zlotých, ale vážně jsem to chtěla vidět... tak holt příště :D


Pak už konečně byla otevřená Zoo, tak jsem šla k ní. Jak jsem psala, tak jsem chtěla vidět jenom Afrikaryum. U zoo jsem ale zjistila, že se tam nedá koupit vstupenka samostatně, ale jenom společně se Zoo. Což byly nějaký dvě stovky, ale přišlo mi to celkem zbytečný, protože počasí furt nebylo nic moc. Tak jsem se vydala zpátky do centra. 


Vydala jsem se procházkou ke kosciólu sw Marii Magdaleny. 





A cestou potkala Galerii Dominikánskou. Nakoukla jsem i jednou dovnitř, když jsem hledala něco k jídlu a nic moc mě tam nezaujalo :). Prostě obchoďák, no :D. 


A konečně jsem dorazila na místo! Tenhle gotickej kostel jsem fakt chtěla vidět. Zaprvé se mi líbil podle fotek (a gotický památky já můžu) a zadruhé vidíte ten most spojující dvě věžičky? Řiká se mu Mostek Pokutnic a dá se tam jít! A je tam super výhled na Wroclaw :). Vstupné je krásných 5 zlotých. Bohužel mi asi až v posledních metrech došlo, že se vlastně bojím výšek... Navíc jak kolem létali holubi, to bylo strašidelný :D. Takže jsem vylezla nahoru, málem se zbláznila strachy, udělala pár fotek a utíkala zase dolů... ale výhled byl krásnej, to jo :)






Pak jsem se šla ještě kousek podívat ke Kosciólu pw. sw. Wojciecha. Jenom z dálky jsem ho cvakla a zas šla dál (protože prostě....no, další kostel. Nic extra zajímavýho :D). 


Další zastávka, kterou jsem měla naplánovanou a kterou doporučují všude po internetech byl Ostrów Tumski. Teď to teda vůbec neni ostrov (ostrovy jsou tam jiné). Ale je to nejstrarší část města plná (nečekaně) kostelů :D.
Tady je to hezky vidět:

Na ,,ostrov" se dostanete přes Most Tumski, který má krásně zelenou barvu (a je samozřejmě naprosto originálně ověšen tisíci zámečků s vyrytými iniciály).



No a na ostrově najdete třeba Katedra sw. Jana Chrzciciela (neboli Jana Křtitele).


A tam bylo krásně vidět, že Polsko je opravdu země plná věřících - šíleně dlouhá fronta lidí čekajících na zpověď...





Další byl Kosciól Swietego Krzyza - v češtině Kostel Svatého Kříže. 



Poslední ohlénutí za ostrovem a hurá za dalším dobrodružstvím :).


Náhodou jsem vystoupila na zastávce u Haly Targowe - ona jako ta hala vypadá fakt pěkně, ale nestihla jsem jí vyfotit, takže na fotce je jenom její vchod. 


Takový klasický tržiště, kde koupíte jakýkoliv jídlo, na který si vzpomenete. 



Já tam koupila akorát nejznámější polský cukrovinky - Krowky. Těch sice máme v bytě asi milion, ale tohle byly nějaký speciální - třeba sezamovým slunečnicový, nebo taky swiateczny...



Pak už bylo odpoledne, ta jsem se dojela ubytovat (fakt výhoda mít hostel v centru a celodenní jízdenku), cvakla mirror selfie, na hodinku si lehla a zas pokračovala :D. 

Výhled z okna pokoje :)


...a pak mi dokonce už vysvitlo sluníčko :)



A opět jsem šla ke kostelu, tentokrát k Kościół wojskowo-cywilny pw. św. Elżbiety.



Uvnitř byla busta papeže Jana Pavla II a opět bylo vidět, jak jsou poláci pobožnej národ - docela dlouho jsem čekala, abych si to mohla vyfotit, protože tam neustále chodili lidi, klaněli se mu, modlili se před nim...


Wroclaw je městem kultury pro rok 2016 a je na to náležitě pyšná! Nápisdy ,,Wroclaw 2016" najdete skoro všude.


A tyhle starý roztomilý tramvaje jsou boží :). (pak jim tam ještě jezdí Škodovky, a jsou vnitřním uspořádáním stejně tak hrozný, jako ty v Praze)


Kousek od nádraží je Pomnik Anonimowego Przechodnia. Musím říct, že když jsem na to poprvé narazila v půl šestý ráno za tmy, docela jsem se vyděsila :D. Snažila jsem se různě na internetech zjistit, co to je, ale našlo mi to všechno jenom v polštině a z tý jsem to nějak nebyla schopná vykoumat. 



Arkády! U jedněch Arkád v Praze bydlim, takže navštívit jejich ,,wroclawskou sestru" byla povinnost. No a taky tam byl Inglot. Cestou zpátky na hotel jsem se asi třikrát ztratila (to je tak, když si chcete zkrátit cestu a proto jedete tramvají), ale co. Stálo to za to :D. 


Druhej den mě už čekalo jenom vstávání brzo ráno, cesta pěšky na autobus a odjezd. Což bylo docela vtipný, protože jsem sice na autobusovym nádraží našla zastávky pro Polskibus, spoj Gdaňsk->Praha, kterým jsem měla jet, tam jaksi nebyl... Aspoň jsem se skamarádila s rodinou španělů a ten autobus nakonec tak přijel, takže konec dobrej :). 





You Might Also Like

3 comments

  1. Podle fotek vypadá Wroclaw moc hezky, jen škoda, že jsi chytla takový počasí. A s tím, že bylo všechno zavřený mi to připomíná moje cestování... kamkoli přijedu, rekonstruují galerie :D
    Little Notes

    ReplyDelete
  2. Jsi odvážná, já jsem na cestování sama nikdy neměla koule.:D Každopádně mi teď každý nějaké výlety odmítá, takže asi jednou sama opravdu pojedu. Fotky moc hezké jen škoda toho počasí. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak já radši jezdím s někým, ale není většinou s kým :D. takže mi vlastně nic jinýho nezbejvá. Ale i tak sem si to sama se sebou užila :D

      Delete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images