24 hodin v Holandsku (Haarlem + Amsterdam)

10:10:00



Předchozí článek (TADY) jsem skončila v Zaandvoortu na nádraží. A tenhle začnu taky na nádraží, ale v Haarlemu :). Cesta trvala asi 8 minut a nádraží maj teda fakt pěkný! V infostánku jsem si vzala mapu zdarma (sakra, už se mi doma pěkně hromadí... :D) a vydala se směrem do centra.



Haarlem je celkem malý město, takže stačí dát se od nádraží rovně jednou ulicí a dojdete do centra. Víceméně jsem tu mapu ani nepotřebovala... ale tak je to zadarmo, žejo!
A po chvíli jsem už viděla první památku a to sice kostel Grote of St Bavokerk na náměstí Groten Markt.






Tohle je pohled na celý náměstí. A že to tam žilo :). Taky si všimněte počasí - pořád sluníčko! Sice mi na chvíli zapršelo, ale asi po deseti minutách přestalo. Což považuju za obří úspěch.

Na náměstí byl trh  prodávalo se tam snad všechno, na co byste si vzpomněli (dokonce tam měli i conversky - ale jestli byly pravý nebo fake, to jsem nezkoumala).




Okolo náměstí (i přímo na něm) bylo celkem dost obchodů - třeba i parfumerie Douglas, která se i nás. A měli tam Mac! Přišlo mi ale zbytečný kupovat si značky, které máme i doma, tak jsem to přešla víceméně bez povšimnutí. 
Šla jsem jenom do Tigeru (to je takový ten obchod, kde jsou samé zbytečnosti) - jako jo, ten máme v Praze taky, ale! rozbily se mi sluchátka. Ano, moje úžasná sluchátka, která jsem před celými 3 dny vyreklamovala a dostala nový kus. Takže jsem šla do Tigeru a tam ulovila nějaké za 4€... cena bohužel odpovídá kvalitě, ale co mi zbývalo. Zpáteční cestu bych bez sluchátek určitě nezvládla.



Abych ale nepřechválila to počasí, musím říct, že se na chvíli dokonce zatáhlo a začalo pršet. Schovávala jsem se u vchodu kostela spolu s dalšími lidmi a nadávala si, proč jsem si zapomněla deštník a co tady teď budu dělat. Ale, světe div se, po chvilce zase vysvitlo sluníčko.


A přišel čas oběda! Byla jsem fakt hladová, tak jsem se najedla přímo na trhu - jediný, čemu jsem rozuměla, byl kornout hranolek s majonézou (které se říká frietsauce - friet jsou hranolky). Byla toho pořádná porce, až jsem to nemohla sníst (a taky se to pěkně blbě jedno, když mi do toho pršelo). Sice jsem celý den pak očekávala žlučníkový záchvat, ale naštěstí se nedostavil.
Hranolky v papírovém kornoutu jsou podle mě původem z Belgie, ale hlavně, že jsou dobrý :).


Posilněná obědem jsem se vydala na procházku po zbytku města.



Chtěla jsem jít k mlýnu, ale jít podle značek je nuda. Takže jsem špatně přešla most a nachodila asi o dva kilometry víc...


Ale našla jsem, heč :). Molen de Adriaan. Bohužel není původní, ten shořel a byl znova postavený v roce 2002. 


Pak mi zbývala jenom cesta na nádraží. Stavila jsem se cestou v parku, kde mě o cigaretu požádal bezdomovec. A já mu dala svoje poslední.
A pak odjela vlakem do Amsterdamu.


Hned u nádraží (které je naprosto, ale naprosto obrovské) je loď, jakýsi trajekt, který převáží lidi, kola, motorky a dokonce i auta na druhý břeh. Na fotce je vidět budova nádraží:

A právě na druhém břehu byl minule nápis I amsterdam. A nebyl u něj skoro nikdo :). Tentokrát tam ale prostě nebyl. Takže jsem šla zase na loď a jela zpátky.
A šla se projít po městě. Můj plán byl stavit se v drogerii, koupit si jídlo a pivo domů a večer odjet.


Došla jsem k budově Rijksmusea, která se mi líbila už při mojí minulé návštěvě. Jednou se musím podívat i dovnitř, ale tentokrát na to nebyl čas a navíc mi bylo líto být zalezlá někde vevnitř, když bylo tak krásné počasí.



U muzea je nápis Iamsterdam v obležení :)



Je fakt, že kdo nemá selfíčko s nápisem, jako by v Amstru ani nebyl. 



Tohle je myslím budova univerzity. Seděla jsem naproti na lavičce a jedla sušenku. 




Tohle už jsem fotila cestou na hotel, kde jsem měla tašku - překvapilo mě, že Flomar a Kiko mají pobočky v Amsterdamu. Flomar mě zas tak moc nebere, ale u toho Kika mě sakra mrzí, že už měli zavřeno.


Zapadající sluníčko, které má tak nádhernou zlatou barvu. Jdu na nádraží Amsterdam Centraal.



Poslední selfíčko. Budova nádraží za mnou.




Vlakem jsem z Centraalu dojela na Amsterdam Slorejdijk, což je autobusový nádraží. Poslední nakoupení jídla do autobusu (mexická tortila, mňam). Ale jsem fakt expert, jenom mně může málem ujet autobus, i když jsem na nádraží hodinu před odjezdem...



V autobuse už jenom sendvič a knížka! A spánek. Usnula jsem asi po hodině a probudila se až někde v Německu. Pak zase usnula a probudila se v Troji u Matfyzu (jéje, co tam jsem trávila času tak před třema rokama....)



You Might Also Like

4 comments

  1. Ach jo, nechtěla bys mě příště vzít na výlet s sebou? Jsem nenáročná a umím být i potichu :D

    ReplyDelete
  2. Jehe to je hezke, ze nekdo pise taktez o NL. Take jsem odsud zacala blogovat :) Haarlem bych urcite mela navstivit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mně přijde škoda, že každý zná z NL leda tak Coffee shopy v Amstru... přitom je to tak nádherná země :)
      ty tam žiješ?

      Delete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images