24 hodin v Holandsku... (Zandvoort Aan Zee)

07:29:00

...a stejná doba na cestě. To je tak, když máte celkem dlouho naplánovanou cestu do Maastrichtu, ale z nějakýho důvodu to nevyjde. Takže jste pekelně naštvaný. No a pak když už na to nějak pozapomenete, tak do Prahy přijede váš kámoš z Holandska a nabízí Vám, jestli nechcete jet někdy s nim... A z vás spontánně vypadne: ,,Tak co třeba teď v pátek?". Jeden telefonát a už není cesty zpátky.
Já fakt cestuju ráda a nemám s tim (na rozdíl od spousty sociofobiků) problém. Nevadí mi ani cestovat sama. Ale potřebuju mít všechno přesně naplánovaný, zařízený, nalinkovaný....A tady jsem vlastně ani nevěděla, kam do Amsterdamu přijedu. Hostel a jízdenku zpátky jsem si bookovala den před odjezdem. Pak se už jenom rychle sbalit a vyrazit (no a samozřejmě jsem něco nechala doma, jako třeba kartu do foťáku - ale hlavně, že jsem foťák měla plně nabitej, žejo). Pořád jsem si řikala, jestli to nemám zrušit (a ještě ráno před odjezdem jsem se sama sebe ptala, jestli je to dobrej nápad).
Cesta tam ubíhala docela v pohodě, až na to, že jsem vůbec ničemu nerozumněla - takže časy odjezdů při pauzách jsem víceméně odhadovala... Zastavili jsme v Apeldoornu a plán byl, že pak mě R. vezme autem do Amsterdamu... No, nicméně to úplně nevyšlo. Bylo moc lidí a já se do auta nevešla, tak mě posadil na jinej autobus. To už jsem byla málem na pokraji zhroucení, ale naštěstí ten řidič byl úplně úžasnej. Seděla jsem vedle něj a půjčil mi mobil, abych si mohla najít spoje, půjčil mi Chipkaart (něco jako Londýnský Oyster) a pak mě nasměroval, kudy jít. Zastavil totiž na autobusovym nádraží Sloterdijk, a můj hostel byl u vlakovýho nádraží Centraal.


S pomocí offline map jsem se vydala hledat hostel. Bydlela jsem v Central Station Hostel, bylo to asi 10 minut pěšky od nádraží, ale v tý nejmenší a nejzapadlejší uličce, kterou si dovedete představit.



Hostel sám o sobě byl docela v pohodě... Lokalita byla fakt super, personál příjemnej. Pokoj byl celkem v pohodě, pohodlný postele, jenom teda koupelna mohla bejt čistší a taky zásuvky by mohly bejt jinde než jenom nahoře vedle dveří... Chyběla nějaká společenská místost nebo něco, protože jsem se ráno check-outovala, tašku si musela nechat pohozenou u recepce o velikosti metr krát metr a nemohla jsem si tam nikde ani na chvilku sednout. A ty úzký schody, to bylo peklo! :D On to byl vlastně spíš žebřík, než schody. Jo a záloha 20€ na klíč a poplatek 2€ za zámek (+ záloha 5€)? To mi přijde trochu přehnaný, ale co člověk nadělá. Aspoň, že wifi byla i na pokojích v ceně :). A dokonce tam byl i jeden fén - to nemáme ani u nás v hotelu, panečku!


Kažopádně vyspala jsem se celkem dobře. No a bylo na čase vydat se do velkoměsta! Amsterdam nemám moc ráda, tak jsem chtěla jet do Haagu, protože jsem tam už byla a líbilo se mi tam. Jenže, když už bejt šílená, tak totálně - ráno jsem si to rozmyslela a místo toho se rozhodla jet do malýho městečka Zandvoort aan Zee a cestou se stavit v Haarlemu. Ale nejdřív, snídaně.... je peklo, když pár kroků od hotelu máte prodejnu vaflí.


Nejdřív jsem se trochu prošla po Amsterdamu, protože žejo.... Sluníčko a Amsterdam, to je jedinečná kombinace, která třeba už nikdy nenastane.






A pak už jsem se vydala na nádraží Amsterdam Centraal. 


 Už jsem psala, že nemám moc ráda Amsterdam? Pro člověka se sociální fobií je to peklo :D. Všude naprosto šílený davy (a ty uličky jsou docela úzký). Plus musíte dávat pořád pozor, aby vás nesrazil někdo na kole. Smrad z trávy je cejtit už od rána a celkově je to plný lidí, který se sem přijeli zhulit. Trochu nuda. Je to město narvaný turistama. Buď partičkama zhulenejch party boyů, nebo stupidních slepic s papírovejma taškama Michael Kors a Forever 21. Jediný co tu chybí, je Primark. Jo vlastně, oni ho tu už stavěj.

Nechápejte to špatně, Amsterdam je nádherný město... ty budovy, kanály, má to krásnou a jedinečnou atmosféru... ale holt ty davy ho dost kazej. Aspoň v mejch očích. Vydala jsem se teda vlakem někam, kde je klidněji :). Město se jmenovalo Zandvoort Aan Zee a bylo kousek od Haarlemu, kterej jsem chtěla taky vidět. Byla to docela sranda, protože to mělo jet z nástupiště číslo 1 - to by nebyl ani takovej problém, kdyby nástupiště 1 nebo vzdálený od nástupiště 2 asi deset minut chůze :D.


Ale víte co, to město je fakt nádherný. Z Centraal se tam jeden asi půl hodiny a stojí to 5,50€, což je krásná cena. Na Holandsko. Město samo o sobě je fakt malinký, a na pláž se dostaneme asi za pět minut chůzí z nádraží :). Prý jedna z nejdelších pláží v Holandsku. No, trochu nevim, na co jim je, když i v červenci byla hrozná zima na koupání.... (přestože se někteří šílený holanďani koupali). Ale byla to krása. Procházela jsem se tam přes hodinu, sbírala mušle... bylo to tak strašně uklidňující. Na to jsem se fakt těšila celou cestu.






V samotnym městě toho kromě pláže moc neni - snad jenom nějakej okruh pro automobilový závody, ale tam jsem nebyla. 




A pak už šup zase na nádraží a směr Haarlem! :)



Tak a to je pro dnešek všechno, pokračování si dáme příště. A ještě omluva za ty fotky, jak jsem psala, nechala jsem foťák doma, takže je to všechno jenom z mobilu...

You Might Also Like

5 comments

  1. To musí být fajn, prostě někam jen tak vyrazit... ale na to já jsem hrozný srab a velmi ráda si věci plánuji :-/ :D
    Fotky jsou krásně, byť jsou focené mobilem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, já normálně taky - a jak řikám, tohle byla naprosto šílená akce a zabíračka na psychiku :D. Trochu jsem čekala, že tam celou dobu budu sedět někde zhroucená v rohu, ale naštěstí se to nestalo :D

      Delete
  2. Taky jsem plánovací typ, tak by to asi nebylo nic pro mě, ale vypadá to, že tam bylo krásně :)

    BLOND SITE

    ReplyDelete
  3. Super! Taky jezdíme často ze dne na den, takže já už plánuji dopředu a pak se jen z toho něco vybere :) Nizozemsko mě moc láká, ale zatím se na něj nedostalo...
    A ještě taková drobnost - oprav si velká písmena na začátku názvů článků v menu, nevypadá to dobře když je každé jinak :) Nechci nic kritizovat, každý se učí když s blogem začíná ;) Jinak super a určitě budu číst dál!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc za koentář, bohužel nevím, jak to změnit :( už jsem se o to pokoušela, ale bez úspěchu

      Delete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images