Katowice

07:39:00

Další celkem spontánní výlet! To je tak, když jste kousek od Ostravy a nemáte co dělat... A Katowice jsou docela dobrá volba :). Je to vtipný, jak jste za 15 minut na hranicích s Polskem. A celkově v Katowicích tak za hodinu. Jela jsem autem, protože autobusem je to tragédie - jezdí tam z Ostravska a Karvinska Tiger Express, ale je dost drahej. Leo Express a Regiojet jsou sice levnější, ale jezdí v dost nepoužitelné časy, že se to nedá použít na jednodenní výlet. 
Navíc ty ceny, to je občas taky sranda. Spoj Praha-Katowice stojí 290Kč. A spoj Ostrava-Katowice 250kč... Chápu, že je to akční z Prahy, ale na to, jak je to blízko, se tam ze Slezska nedá moc rozumně dostat.

První místo, kam jsme směřovali, bylo Centrum Handlowe Zaleze. 


Bylo to obří tržiště plný oblečení, zeleniny a všeho možného... kdo bydlíte u polských hranic, tak moc dobře víte, jak to vypadá. Tohle ale bylo zvláštní v tom, že kromě klasických stánků tam byla velká hala, kde byly jednotlivé obchody a fitness... A sekáče. Já jsem tam sháněla pin-up puntíkovaný šaty a měly jich tam fakt hodně, ale žádný, který by se mi líbily. 


Naše další kroky směřovali do Galerie Katowicke. A to jak kvůli nákupům, tak kvůli parkování - vůbec nevím, kde se dá v Katowicích nechat auto, ale tohle mi přišlo nejpohodlnější - první dvě hodiny máte zdarma a pak se platí 3 zl za hodinu, což je krásná cena. A dokonce vám to auto ani nevykradou, když necháte stažený okýnko... 

Každopádně je to celkem hezká budova (na to, že je to obchoďák) - třeba ta prosklená střecha je fakt super. A navíc je přímo napojený na nádraží - takže kdybych přijela vlakem, můžu jít z nástupiště přímo do obchodu.



A jako správná bloggerka si dát Bubble tea... V Praze jsem ho neměla tak rok :). Za 10 zl byl dobrej a přišlo mi, že to fakt chutná jako zelený čaj :D .


No a selfíčko na záchodech, bez toho by to nebylo nakupování.



A pak jsme se už vydali na procházku po městě. Ono u Katowic je trochu problém, že tam skoro nic neni.... Četla jsem to už u Káji z food-paper-travel.blogspot.cz/ , ale nevěřila jsem tomu... Ale je to fakt pravda! :D Maj tam ale takovéhle ,,brány" na osvěžení v horkých dnech - stříkají z toho opravdu mikroskopické kapičky a je to hodně příjemné. V ten den, když jsem byla v Katowicích bylo totiž 27 stupňů.



Pokračovali jsme dál ulicí Stawowa. Až jsme došli k dalšímu obchodnímu centru, které ale bylo o poznání menší než Galeria Katowicka.


A vlevo byla budova Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza.


Pak jsme pokračovali směrem k Rynku, což je náměstí. Jak vidíte, centrum Katowic není vůbec tak hezké a roztomilé a kýčovité, jako jiná města... Což mě nevadí, já ráda tenhle typ staveb :). Ale spíš nechápu, jak tohle může někdo označit za ,,Paříž Slezska" - leda někdo, kdo v Paříži nikdy nebyl :D.




A tohle je už Rynek! Taky nic moc, že? Ta budova vlevo je divadlo.



Pohled do ulice 3. Maja

Vyvalený kejty před fontánou a budovou Biuro Obsługi Mieszkańców Katowice


No ale tohle, to je asi nejlepší věc, kterou jsem kdy na náměstí viděla! Takovýhle fajn osvěžení by se nám hodilo i v  Praze. A v tom horkém dnu to fakt bodlo :).


Děti se koupaly o sto šest a já to taky nevydržela a šla se zchladit alespoň po kotníky.










Pomnik Powstańców Śląskich (pomník Slezských povstalců)

Pomnik Powstańców Śląskich a Slezské muzeum



A pak už šup zpátky k autu a domů :).

Galeria Katowicka

Na jednu stranu je fakt, že v Katowicích nic moc není a pokud se chcete procházet po historickém centru plném kýčovitých kaváren a restaurací, tak to asi není ta pravá volba... Já mám tyhle moderní stavby docela ráda. Je zajímavé, že v 50. letech 20. století byly skoro všechny historické budovy zbourány a nahrazeny právě moderními... A v současnosti se zase plánuje demolice těhle budov a nahrazení novými :). Navíc Katowice jsou vyloženě industriální oblast, protože se tu těží uhlí a těžební věže, které vidíte z dálnice, krásně doplňují krajinu.
Mrzí mě, že jsem si toho nestihla projít víc a taky že jsem nestihla muzeum hornictví, které je kousek od Katowic přímo u dolu... Ale tak určitě jsem tam nebyla naposledy :). 

You Might Also Like

1 comments

  1. Ale maj tam palmu a to se pocita:D vyhoda ale je, ze pokud mas Katowice takhle blizko, tak muzes mit super levne letenky z jejich letiste �� a to je tah na branku!

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images