#Erasmus - První dny v Gentu a Welcome Days

12:47:00

Je to už skoro týden, co jsem se vydala za dobrodružstvím. Takže je asi načase, abych o tom něco napsala. Momentálně sedím v naší Common room na koleji a vypadá to tu jako v učebně informatiků. Každý tupě zírá do počítače a nikdo spolu nemluví.

Musím říct, že den před odletem mi nebylo zrovna nejlíp. Měla jsem ještě naplánované dvě akce, ale věděla jsem, že je proste nevládnu. Takže jsem zůstala doma a nadávala si, proč jsem se sakra zas do něčeho pustila.

 
V den odletu mi bylo snad ještě hůř. Rodiče mě vezli na letiště a máma se mnou byla až do doby, než jsem musela projít bezpečnostní kontrolou. Ve frontě mi vyhrkly slzy do očí a já věděla, že už není cesty zpátky.


Pak mi zas bylo najednou dobře. Všechno docela rychle ubíhalo. Vystála jsem si frontu u check-inu, nastoupila do letadla. Let byl taky celkem v klidu, ono to trvá do Bruselu chvíli, letadlo vzlítne a člověk má pocit, že zas hned přistává.
 
Vydala jsem se na zastávku směr Gent. Začla se se mnou bavit jedna slečna - jak jsem zjistila, pochází z Gentu.
,,Omlouvám se, že mluvím tak hrozně anglicky" prohlásila tak skvělou angličtinou, že by jí mohl leckerý český maturant závidět.
Tak jsme si začaly povídat. Za chvíli přišla další slečna, která se k nám přidala. Zjistily jsme, že jedeme studovat obě to samé a že budeme i obě bydlet na koleji. Takže jsme se společně s menšími obtížemi dostaly na místo (jezdit v Gentu autobusem je fakt zážitek). Bydlíme v budovách, které spolu sousedí. A hned ten večer jsme šly spolu na večeři a na pivo do nejstylovějšího baru, který jsem tu zatím viděla. Člověk si aspoň nepřipadá tak hrozně sám v cizím městě.




21/09
Druhý den jsme šli spolu s jejími španělskými kamarády ( je ze Španělska) do školy, abychom si vyzvedli školní kartu a ostatní dokumenty. Stála jsem ve frontě asi půl hodiny abych se dozvěděla, že mojí kartu nemají a mám jít do nějaké kanceláře. Čekala jsem dalších asi 40 minut, abych se dozvěděla, že moje karta na tom místě, kde měla být... Ale tak hlavně že se to vyřešilo.
Odpoledne mě čekal první program v rámci Welcome Days - okružní plavba lodí. A to bylo něco úžasnýho. Šla jsem na místo srazu (vlastně spíš běžela, protože to bylo trochu dál, než jsem čekala) tím krásným historickým městem. Plavba samotná byla zajímavá, měli jsme dobrého průvodce, který to uměl podat zajímavě. A potom jsme se s pár lidma dohodli, že půjdeme na pivo. A tak se ve stylové hospodě na dvoře, do které se jde nejužší uličkou, kterou si umíte představit, utvořil základ pro ,,partu", se kterou teď trávím čas. Přidávají se další a další, ale naše ,,tvrdé jádro" zůstává.



 
Večer jsme se sešli a šli spolu na první warm-up párty. Celkem sranda. Nakonec to bylo tak přelidněný, že párty byla víc na ulici, než v tý hospodě (obecný problém podniků v Gentu, moc studentů, moc velká očekávání na párty a malý prostor). Ale! Potkala jsem tam holku z Česka. A to jsem myslela, že jsem jediná.
 

 
 
 
22/09
Ve čtvrtek byl oficiální program Welcome Days. Nějaké úvodní přednášky atd. Tam jsme šli už jako jedna velká parta. Po asi dvouhodinové přednášce následoval oběd - belgické hranolky.



 
Taky jsme si chtěli půjčit kolo, ale bohužel - byla tam šíleně velká fronta, takže jsme to vzdali. Pro nás, co bydlíme v Hall of Residense (prostě na koleji) byla ještě od 7 přednáška, co všechno můžeme a nemůžeme dělat. Byla to FAKT otrava... Jako nezlobte se na mě, ale říkat dospělým lidem, že nesmí nechat otevřený oheň bez dozoru? No, ale po tom následoval raut, takže jsme do sebe hodili pár skleniček vína a šli na večeři do menzy.
Pak jsme si nakoupili pár piv a rozhodli se usadit se na terase u naší ,,Common room". Je tu nádhernej výhled na řeku.
 
23/09
V pátek byl další program Welcome Days a to sice seznámení s fakultou. Všude jinde to bylo cca hodinu, u nás 4... Ale aspoň jsme pak dostali najíst a napít. Tyjo, ciabatta s lososem, mňam! (a zase víno. A to je Belgie zemí piva..). No ale bylo to docela nudný, všechno potřebný (jak si změnit předměty) jsem se dozvěděla někdy v půlce dne a víc jsem nepořebovala. Ale fakultu máme hezkou a obrovskou. A kdo dokáže vyslovit její název (Faculteit Bio-ingenieurswetenschappen) dostane ode mě vafli.
 
Cesta do školy... No není to super?
 
Po jídle následoval úprk do budovy UFO, kde jsem měla rychlokurz holandštiny. Naučila jsem se představit se a objednat si pivo (takže to vlastně stačí). Následně jsme s Merve, která pochází z Turecka, šly hledat banku. Našly jsme, ale problém se, že vám nezaloží účet, pokud nejste zaregistrovaní v migration office. A to může trvat i tři měsíce. Takže jsme moc úspěšné nebyly. Ale aspoň jsme se cestou na kolej stavily na kafe.
 


 
 
Večer pak měla být oficiální Welcome party! Naše parta (ježiš, to je tak vtipný to říkat. Ale ,,skupina lidí, se kterou se bavím" je moc dlouhé) se sešla už brzo. S Merve jsme si koupily v nejbližším Albertu piva (A bylo vidět, že se party blíží, protože regály byly úplně prázdné) a s ostatními se sešli v kuchyni na kolejích. A párty mohla začít.
 
Přesunuli jsme se ven na naší oblíbenou terasu a hráli Nikdy jsem. No, v angličtině je to úplně stejná legrace jako v češtině. Okolo půl dvanácté jsme se vydali na welcome párty - to je výhoda, když máte kolej hned u ,,pařící" ulice. Asi o tom nebudu moc psát, jenom že to byla fakt párty se všim všudy. Tancování v klubu, postávání přes klubem (co na tom, že po silnici mají jezdit auta, v noci je to plné lidí). Seznámila jsem se asi s milionem dalších lidí...  A dostala se do postele asi v půl šesté ráno.
 
24/09
V sobotu mi nejenže bylo zle z alkoholu, ale ještě na mě lezla nějaká chřipka, nebo něco na ten způsob. Bylo ale hrozně hezké počasí, a tak jsem nechtěla zůstat zavřená na koleji. Šla jsem do banky znova zkusit, jestli mi udělají účet. Prý jim stačí dokumenty, které mám, ale musím si sjednat schůzku (v době, kdy ta banka byla prázdná!).


 
Tak jsem se šla aspoň kousek projít, zejména mě zajímal Citadelpark, který mám kousek od koleje...
 
 
 

 
Zbytek už ani není moc zajímavý, v sobotu jsem nikam nešla, protože jsem měla teplotu a nebylo mi dobře. V neděli jsme si šli s Merve koupit kolo.. A dneska jsem měla první hodinu ve škole. Zatím nechci moc o škole psát, o tom se rozepíšu trochu později, až budu vědět víc co a jak.


 
Mějte se krásně a slibuju, že se příště ozvu dřív! :)


Pravidelně postuju na instagram (@suziezprahy) nebo snapchat (@Suziefromprague), takže mě můžete sledovat tam.

You Might Also Like

4 comments

  1. Držím palce ať se Ti daří! Koupila sis krásné kolo, takové mít, to je můj sen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekuju:)) je krasny, ale blbe se mi na nem jezri. Nerikam, ze je to kol3m, spis mnou:D

      Delete
  2. Jee, ja byla na Erasmu v Holandsku a vypada to tam podobne! Uzij si to:)

    Cityscape Bliss // Sweet & Crumbly Blueberry Cake

    ReplyDelete
  3. Jak popisuješ to občerstvení a atmosféru, tak mě fakt mrzí, že jako prvák na Erasmus nemohu.

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images