#erasmus - Jak jsem si v Belgii zakládala bankovní účet

07:16:00


Zní to poměrně jako jednoduchý úkol, ale není. Katka, která byla na erasmu v Belgii už dřív mi řekla, kterou banku měla, tak jsem si řekla, že půjdu o té samé. Vzala jsem mojí kamarádku z Turecka Merve a šli jsme.
Jenže nastal problém, protože nám k založení účtu chyběl jeden dokument. Když přijedete do Belgie, musíte se do 8 dnů zaregistrovat v Migration Office. Nebo zaregistrovat... pošlete jim kopii dokladu, zdravotního pojištění a nějaký důkaz, že tu nejste nelegálně (pro mě to bylo třeba potvrzení od univerzity, že tu studuju). A pak si vás pozvou do kanceláře a dají vám nějakou kartu. Což zní jednoduše, ale na vyřízení mají až 3 měsíce (erasmáků a jiných studentů z cizích zemí je tu fakt hodně).
Takže jsme moc nepochodily. Cestou na kolej jsme narazily na jinou banku, tak že to zkusíme tam. Taky neúspěšně. Ale poradili nám tam, ať zkusíme banku ING (ta je myslím i v ČR?), že tam to nechtějí.
Na pobočce ING nám řekli, že to nepotřebují, ale že potřebují nějaké potvzení, že tu studujeme a že máme kde bydlet. To teda taky moc nechápu, copak si bezdomovec nemůže otevřít účet?! Taková diskriminace v téhle multu kulti zemi. Pánovi, který nám s tím pomáhal jsme poděkovaly, slíbily, že přijdeme jindy a pak celou cestu na kolej nad ním slintaly.
Za pár dnů jsem vzala všechny dokumenty a šla znovu do ING, ale do pobočky na Heuvelpoortu, což je pro mě o dost blíž. Přišla jsem do prázdné banky a paní za stolkem mi řekla, že sice mám všechno, ale ať si domluvím schůzku. Protože jsem si ještě nepamatovala rozvrh, tak mi řekla, že to jde udělat i online. Doma jsem teda sedla k počítači a chtěla si sjednat schůzku, ale měli volno třeba dva termíny za týden:D. Takže díky. Udělala jsem si schůzku na termín za 10 dnů.
Merve byla v té samé pobočce, kde jsme byly spolu a tam jí účet založili hned a bez schůzky. O pár dnů později jsem tam teda šla taky a bez problémů mi založili účet. Jediný problém byl, že jsem nevěděla svoje social insurance number (je to naše rodné číslo, ale chtěli po mě něco jako ,,číslo, které používáte při placení daní). Takže jsem měla účet, prý mi pošlou e-mail, až si budu moct vyzvednout kartu, protože mají špatné zkušenosti s posíláním poštou na koleje. To mi vyhovovalo, tak jsem celá nadšená odešla a čekala na e-mail, abych si mohla vyzvednout kartu.
O pár dnů později jsem se dívala do schránky a karta mi přišla. Tak jo. A prý že pin přijde do pár  dnů. No, bylo to skoro týden a pořád nic. A pak mi najednou přišel e-mail z recepce kolejí, že tam mám dopis. Že bych konečně mohla začít používat svojí kartu? No super.
Jaké bylo ale moje překvapení, že obálka byla docela velká a žádn papír tam nebyl, jenom jakýsi přístroj, který připomínal kalkulačku. Tak jsem si pochvalovala, jak se banky v Belgii o své klienty hezky starají, když jim posílají dárky. Po přečtení návodu jsem ale zjistila, že to neni kalkulačka, ale identifikátor, pomocí kterého se dá přihlásit do e-bankingu.
Tak jsem to hned chtěla vyzkoušet, ale nešlo to, protože to po mě chtělo pin, který jsem neměla a který dorazil o týden později.
Takže teď už mám konečně všechno, kartu, pin i krabičku a můžu vesele platit! (jenom ty peníze trochu chybí, no).
Jinak ale Belgii miluju.

You Might Also Like

1 comments

  1. Haha tady taky mame ty prasteny kalkulacky. Priteli se tenhle tejden v jeho kalkulacce vybila baterky a malem to vsechno letelo z okna!😂​

    Cityscape Bliss // 7 books that will give you goosebumps (like, REALLY bad!)

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images