#erasmus - Život na kolejích

11:55:00

Je to sranda. Protože jsem z Prahy a studuju v Praze, nikdy jsem nebydlela na kolejích. Na jednu stranu je to hrozně fajn, protože máte kamarády blízko. Stačí vyjít na chodbu a někoho potkáte. Nebo v naší common room, kam si všichni chodíme stahovat filmy a seriály (protože v pokoji máme limit na internet). Třeba když si uprostřed noci s Italem čtete na wikipedii o Československu a snažíte se to přečíst v italštině.





 Je to taky relativně levný (na Belgii) a nemusím řešit spotřebu elektřiny a vody. A taky je to blízko párty ulice (Overpoorstraat), takže žádný stresy, jak se člověk dostane ve 4 ráno domů. Prostě jdete a za tři minuty jste doma. A máme tu i Albert, kterej je taky tak 3 minuty chůze (dokonce jsem si zařídila jejich věrnostní kartu a dostávám slevy. Jenom moc nechápu ten systém, protože je to v holandštině).
Má to ale samozřejmě i svoje stinné stránky, jako třeba sdílet patro se Španěly. Zlatý Italové na hotelu. Jako vážně. Tohle je peklo na zemi. A vaření je taky docela challenge, protože máme společnou kuchyň a já nesnášim vařit a jíst před ostatními. Takže jdu domů a už si plánuju, jak to udělám - jakože přinesu hrnec a brambory, dám to vařit, mezitim si přinesu pánev a maso, až se dovaří brambory, tak je odnesu do pokoje, mezitím umyju příbor z předešlého dne... Jo, jsem blázen :D.
Moje škola je fajn, pořád dostáváme jídlo zadarmo. V pondělí jsme měli akci  s názvem Dare to think sustainable. Začínalo to obědem, pak byly přednášky, následoval coffee break (tady se mi všichni smáli, že jsem si do kafe dala 4 mlíčka - NO A CO.). Pak jsme měli nějakou diskuzi ve skupinách na vybraný téma, já jsem si vybrala GMO potraviny. A pak byla recepce, kde bylo zas jídlo a víno.





V pondělí a v úterý jedeme na exkurzi na farmu, tak to jsem na to taky zvědavá. Zítra mě čeká portugalská večeře (už mám za sebou italskou).


Taky jsem ochutnala japonskej KitKat a nějaký další sladkosti - do všeho cpou Matcha tea. Ale je to docela dobrý.


Hodně cestujeme, protože to je přece erasmus life! Tenhle víkend jsme jely v sobotu s portugalkou Marii do Bruselu. No a svět je fakt malej, protože jsem tam potkala Sabinu, slečnu, kterou znám ze střední. V neděli jsme byli u moře v Oostende. To město je celkem malý, ale docela hezký a hlavě je tam moře. Italové, Španělé a Portugalci měli už hroznej absťák, jak jim chybí moře.







Za dva týdny jedeme do Paříže, na to se taky hrozně těšim. Sice jsem tam byla už dvakrát, ale žejo... Paříže není nikdy dost. Mám taky v plánu jet za Ivet do Aachen, což jestli klapne, tak budu fakt nejšťasnější člověk na světě.
Na kole už se tolik nebojim. Dneska při cestě do školy začlo pršet, tak jsem pořádně šlápla do pedálů a dala si svůj osobní rekord. Minulý týden jsem taky byla na Second Hand Marketu, který se konal u nás ve škole. Nic jsem si nekoupila, ale aspoň jsem dostala zadara fair trade čokoládu ze sojovýho mlíka. Bylo to teda pěkně hnusný. Ale zas to rozdávali v takovym roztomilym stánku.




Taky máme v Gentu filmový festival. Já jsem tam nebyla, protože je to zaprvé drahý a zadruhý se to hemží samými intelektuálními filmy. Jediný co se mi podle ukázet líbilo je My life as a courgette (v překladu courgette znamená cuketa). Je to kreslená pohádka. Ale ono je to kino krásný i z venku, už jenom to jméno - Kinepolis. A taky ty světla, červenej koberec.

A já se s vámi pro dnešek loučím :)

You Might Also Like

1 comments

  1. Ty tvoje clanky mi pripominaji to moje holansko tak strasne moc az se mi decela i stejska! Tak hura do Parize, uz se tesim na clanek:)

    Cityscape Bliss // Milky tea cocktail with rum & cinnamon (YUM!)

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images