Gliwice - město, kde není vůbec nic

07:05:00

Mám plnou hlavu Gentu a málem bych zapomněla, že jsem ještě nenapsala článek o dalším polském městě, které jsem v létě navštívila - Gliwice. Nebo česky Hlivice (což se mi ale šíleně nelíbí, takže se omlouvám, ale budu používat polský název).
Nedávno jsem psala článek o Katowicích, že tam nic moc není. V Gliwici je toho ještě míň.
První kam jsem se vydala byl Park Chopina, který se mi tedy moc líbil.

Uvnitř parku se totiž nacházelo to, na co jsem se nejvíc těšila - Palmiarnia Miejska. Co jsem tak koukala na internetu a četla recenze, tak to měl být jakýsi mořský svět společně s palmami. A to zní super. Zvenku to vypadalo moc hezky.



A zevnitř... No, udělané je to hezky. Procházíte tam mezi těma rostlinami a je možnost jít i nahoře po takovém ,,mostu" a prohlédnout si všechno i z výšky. Trochu mi to připomíná jeden pavilon v Zoo Praha, hned u vchodu.




No a když jsme prošli všechny části (mají to rozdělené asi na 4 místnosti) přišlo to, na co jsem se nejvíc těšila - mořský svět. Ale bylo to dost zklamání, protože to co vidíte na fotce je veškerá expozice, která tam byla...


Trochu málo, ne? Z toho jsem byla fakt zklamaná. Kaktusy a palmy jsou fajn, ale já se těšila na něco jiného (jako dobře, no, mohlo mi to dojít, když se to jmenuje Palmiarnia, ale recenze na Tripadvisoru říkaly něco jiného).



Na druhou stranu, vstupenka stojí 7 zl (pro studenty dokonce jenom 5 zl), takže se tomu dá leccos odpustit. Určitě bych do Gliwice nejela jenom kvůli tomuhle místu, ale pokud máte cestu kolem a chvíli čas... proč ne. Dá se to celé projít tak za půl hodiny. Dát za to třeba dvě stovky, tak jsem naštvaná, ale za těch pár korun je to docela fajn zpestření výletu. Jasně, že takové ty Sea World, co jsou různě po Evropě jsou mnohem lepší, ale taky ty ceny jsou někde úplně jinde.

Následně jsme se vydali na Rynek, což je vždycky nějaké hlavní náměstí. No... nějak mě to nezaujalo a nechápu, jak tam někdo mohl mít svatbu :D .





Pak jsme šli kolem kostelu Wszystkich Swietych. Je obří a nevešel se mi celý na fotku :)


Socha Adama Mickiewicze, polského spisovatele (kdo ho nezná, ten nedával o hodinách literatury pozor!) . A má i dokonce svůj park :). 


No a nakonec nejznámější (nebo spíš jediná známá) památka v Gliwici - Radiostanice. Jako, asi Vám to nic moc neřekne, ale právě tady údajně začala 2. světová válka. A jelikož já nejsem moc fanda historie, tak akorát napíšu, že se mi moc líbila ta zahrada okolo :D. Barbar, no. Ale tak posuďte sami.




Úplně posledním místem, které jsem navštívila, je zámek Plavniowice. On není přímo v Gliwici, ale kousek za. Podobně jako u Palmiarnie jsem očekávala trochu víc - je opravdu hodně malý a ,,zámeckou zahradu" (za kterou musíte platit) si taky představuju jinak. Jako jo, ta cena byla zas celkem směšná (asi 4 zl? už si to moc nepamatuju). Ale stejně.
Jo a zámek je v sobotu zavřený... Takže mi zbyla jenom ta zahrada :D .







Pokud jste někde poblíž a nemáte co dělat, tak se můžete stavit v Palmiarnii nebo v zámku (pokud bude otevřeno). Jako turistickou destinaci nebo must-see bych to rozhodně neoznačila :).

Jo a pro nákupní maniaky tu samozřejmě mají jak nákupní centrum, tak i burzu.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images