#erasmus - Výlet do Aachen (Cáchy)

08:08:00

Jeden  výletů, které jsem v podstatě ani neplánovala. To je tak, když se s někým znáte, chodíte na koncerty.... a on se přestěhuje do Německa kousek od belgických hranic. A bum, o 6 let později bydlíte v Belgii. Takže jsem jeden pátek přiběhla domů ze školy, sbalila batoh a pádila na vlak směr Welkenraedt. Což je takovej totální zapadákov :D. Na nádraží dokonce nemají ani nástupiště číslo 1, takže jsem měla trochu problém dostat se ven. Ale všechno dobře dopadlo, nějak jsem se vymotala a na parkovišti už na mě čekala Ivetka s Martinem :)
Vzali mě do úplně super restaurace na burger - bylo to tak strašně dobrý! A pak jsme se mrkli na Kung fu pandu a šli brzo spát, abysme se v sobotu mohli vydat do města :). 
Jako první jsme se šli podívat na Aachener Dom (podle google maps je to česky Katedrála Panny Marie - jako wtf? :D). Asi největší a nejznámější dominanta Aachen a musím říct, že je to sakra pěkná stavba!


A vevnitř je to stejně nádherný, jako zvenku. 





Vstup do Domu je zdarma, ale dá se pak ještě koupit vstup do nějakého podzemí nebo co - stojí to asi 5€ a je tam nějaká výstava klenotů nebo co... Tam jsme ale nešli, protože nám to nepřišlo nijak moc zajímavý.

Další zastávkou byla Aachener Rathaus. Normálně se musí vstup platit, ale teď to bylo zadarmo (já prostě vim kdy přijet).


Vevnitř to bylo hezký, takovej ten starej styl, ale nic přeplácanýho. 


A dalo se jít i nahoru do patra, kde byla nějaká prodejní výstava šperků. Už jsme si málem něco koupily, protože náramek za 1 000€ - no kde jinde to seženete? Ale nakonec jsme odolaly. Ale byl odtud super výhled na Aachener Dom.


Viděly jsme repliku ,,Reichskleinodien", což jsou korunovační klenoty Svaté Říše Římské (ty teda nebyly na prodej).


Dál jsme se šly jentak projít po centru. Přestože byl první víkend v listopadu, stavba vánočních trhů byla v plném proudu a dokonce už měli i vánoční výzdobu (to v Gentu nám to dali teprve včera a to ještě asi tři světýlka na celou ulici :D)



No a samozřejmě jsem si nemohla ujít trojku DM-Rossmann-Müller. V Gentu prostě není normální drogerie. A když už něco najdete, tak je to fakt nechutně předražený. Jako jasně, udělat si extra výlet na nákupy se nevyplatí (z Gentu je to sakra daleko), ale když už jsem tam byla... :D. Hned vedle nákupního střediska je Red Light District, což je fakt praktický - manželka nakupuje, manžel si najde jinou...ehm...zábavu :D :D. Myslím, že udělám speciální článek, kde budu porovnávat Red Light Districts, protože jsem na ně docela expert. Skoro v každým městě na ně narazím, většinou samozřejmě omylem.
Pak jsme vyzvedly Martina a společně se jeli podívat na Dreiländereck (neboli holandsky Drielandenpunt). Česky se tomu říká Trojmezí :D. Je to místo, kde se stýká hranice Belgie, Nizozemska a Německa. Fakt jsem se sem hrozně chtěla podívat a myslela jsem na to už v červnu, kdy jsem původně měla jet Ivet navštívit. Takže jsem moc ráda, že se mi to splnilo :)


Moji nejúžasnější hostitelé:


Jako jo, v podstatě tam nic neni a je to dobrý jenom tak na fotku (pokud vám v tom nebrání rozmazlenej fracek, kterej neustále vyndaval ty vlajky). Ale je to vtipný, být jakože ve třech zemích současně. 
Je tam i labyrint a rozhledna. Labyrint je teda přes zimu zavřený, ale rozhledna byla otevřená, takže jsme šli nahoru. Vstup stojí myslím 3,5€.



No a nahoře to bylo super! (je tam výtah, takže se nemusíte bát o svoje nohy). A ty panorámata, panečku!

Belgie

Holandsko

Něměcko

Jenže přece jenom, byl listopad a moc teplo teda nebylo. Zvlášť, když foukal dost vítr. Takže jsme se rozhodli jít na kafe - do kočičí kavárny Milou. Když to porovnám s českou Kočičí kavárnou, kde jsem byla několikrát, přišlo mi, že tady bylo docela málo koček. Na to, že kavárna byla docela velká. Ale byly samozřejmě hrozně moc roztomilý. Dala jsem si naprosto výbornou horkou čokoládu a New York cheesecake (prej nejlepší v Aachen, takže pokud budete mít cestu, určitě doporučuju - Ivet se v jídle vyzná!)



A už byl pomalu čas večeře! Společně s jedním kamarádem Ivet a Martina jsme šli do restaurace MeiWei. Podle Tripadvisoru je nejlepší v Aachen :). Poprvé, co jsem ochutnala čínské knedlíky (Jiaozi). Na výběr jsou 3 velikosti - 4, 8 nebo 12 kusů. Mají varianty s masem, zeleninou i krevetami. Pokud si vybere největší velikost, můžete si nakombinovat 2 druhy. Jako největší žrouti jsme si samozřejmě každý dali 12 kusů. Já měla s masem a krevetami a bylo to šíleně dobrý! Sice mi teda trvalo, než jsem přelouskala ten jídelníček, ale na druhou stranu mě potěšilo, že to s mojí němčinou není tak hrozný. A ani ceny nejsou tak hrozný (proti Belgii je to krása) - za největší velikost zaplatíte 9€.


Večer jsme šli do baru Die WG. Pro ty kdo neměli němčinu - WG je zkratka pro Wohngemeinschaft, což je se překladu sdílený byt - prostě to, kde bydlí v bytě několik lidí (většinou studentů). A podle toho je i bar zařízenej - spoustu krámů všude :D. Má to i několik místností. Strašně se mi to tam líbilo :D. Pokud máte zájem, koukněte se na jejich Facebookovou stránku, mají tam fotky.




Dali jsme si i panáka - teď si vůbec nevzpomenu na název v němčině (Ivet, můžeš mě doplnit v komentáři :D), ale v překladu je to něco jako jedovatá muchomůrka. Je to takovej sladkej ,,tlamolep", kde máte bonbon ve tvaru muchomůrky. 


Po drinku šel Martin na nějakou párty ke svým kamarádům a my pokračovaly s Ivet u nich doma. Takový to klasický holčičí tlachání - vyřešily jsme samozřejmě úplně všechno na světě :D.
V neděli dopoledne jsem se už musela opět vydat zpátky do Gentu. Musela jsem jet vlakem přes skoro celou Belgii (takže asi dvě hodiny). Ale bylo to opravdu skvělý 2 dny. Moc mi chybí sledování The Big Bang Theory v němčině.
Počkej, já to dám v angličtině.
Ne!
Dobře, tak ti k tomu pustím aspoň anglický titulky.
Ale ne, tohle je dobrý. Mě to baví, jak tomu moc nerozumím.

A samozřejmě mi chybí Ivet a Martin. Za týden budu v Kölnu, což je od Aachen kousek, ale Ivetka je zrovna samozřejmě jako jedinej víkend v prosinci v práci :/.

Doufám, že se vám článek líbil tak, jako mě v Aachen :). 

You Might Also Like

2 comments

  1. Hezký článek a hlavně vtipný, pobavila jsem se. :) :D www.lifedazzle.blogspot.com (Traveling & Lifestyle & more)

    ReplyDelete
  2. No vy si teda užíváte, hezky napsané, vypadá to tam krásně :)

    MagicBeautyLife

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images