#erasmus - Vánoční trhy v Bruselu

03:13:00

Žít v Gentu je pro člověka, kterej nemá rád Vánoce ideální. Všude jsou vánoční trhy, světla v ulicích, stromečky... jenom v Gentu furt nic. První světla jsem na ulici viděla před dvěma týdny, trhy začaly před dvěma dny 9.prosince... :D. A proto jsem se vydala do Bruselu. 
Jedna z nejepších věcí, kterou jsem se tu ,,naučila", je neplánovat. Netušila jsem, kde trhy jsou a jenom spoléhala na to, že je nějak najdu. Nevěděla jsem, jak se přesně dostanu od Atomia do centra (je to docela daleko), ale řikala jsem si, že to nějak dopadne. Takže jsem jela poprvé v Bruselu metrem a bylo to super (i když teda je dost starý, ale ty stanice jsou fakt nádherný). Vystoupila jsem na ulici Anspach (ačkoliv vymotat se z metra byl zážitek), kde byly světýlka a začínaly trhy.




Stánek BXL grill se mi fakt moc líbil (BXL znamená Bruxelles, což je francouzsky Brusel - přestože je ve Vlámsku, kde se mluví holandsky, tak je tu všechno dvojjazyčně. Ale realita je taková, že většina lidí tu mluví francouzsky, protože Valoni jsou moc hloupý a neuměj holandsky, přitom Vlámové umí oba jazyky).


Vydala jsem se směrem k Grote Markt, kde jsem tak nějak tušila to hlavní z trhů. A po cestě míjela další a další stánky. Moc se mi líbí, jak si belgičani kompenují napostou absenci sněhu dekoracemi na střechách stánů (a že v Praze toho sněhu máme!)


Došla jsem na Grote Markt a čekala něco wow. Ale to se nekonalo. Na druhou stranu, čim déle jsem tam stála, tim se mi to vlastně líbilo víc - ani jeden stánek, takže se tam člověk mohl i normálně pohybovat. A jejich strom - vlastně se mi i docela líbí, jak není přeplácaný.


Chtěla jsem poprosit někoho, aby mě vyfotil, tak jsem došla k asiatce, která tam pobíhala s mobilem a fotila - když jsem k ní přišla, tak řekla jenom ,,No, no" a utekla :D. Ale pak jsem poprosila belgičanku a to je samozřejmě jiný kafe. 


Potom jsem se chtěla jít podívat na Manekin Pis, čůrajícího chlapečka (když už jsem tu, žejo). Byl oblečenej jako záchranář (Anna z toho byla dost překvapená, protože prý by měl být jako Sinterklaas).



Vrátila jsem se na Anspachstraat, pomalu zapadalo sluníčko a vypadalo to ještě líp, než předtí :)


Taky jsem poprvé viděla na vlastní oči náklaďák od Coca Coly. Byl tam dokonce i Santa Claus. Bohužel všechno říkali ve francouzštině, takže jsem nebyla schopná pochytit vůbec, ale vůbec nic. Stál vedle Pizza Hut, takže jsem se připojila na jejich wifi a napadlo mě se připojit a zjistit, kde jsou ostatní trhy. 

Bylo to kousek od Anspach, v ulici Baksteenkaai. Když jsem přišla, tak mi málem spadla čelist. Viděla jsem kolotoč, ale fakt nádhernej - zapomeňte na nějaký autíčka, koníky a já nevim co. Tady byla loď, raketa... bylo to všechno v takovym starym stylu. 



No a v dálce ruský kolo... nádhera :). Na něj jsem teda nešla, až potom tady v Gentu... Ale o tom, jak blbej nápad to byl někdy jindy. :D



Asi nejkýčovitější stánek, kterej můžete v Belgii najít. Ani nevím, co prodávali :D.

Poslední mojí zastávkou bylo náměstí Muntplein. Bylo tam jenom pár stánků a... bruslení! Hned bych tam vlítla mezi ty děti, ale zaprvé jsem neměla dost času a zadruhé dávat za to 8€ se mi nechtělo... radši počkám na pátek, kdy jdu bruslit.



Koupila jsem si Churros s nutelou a byl to pěkně blbej nápad. Zaprvé, je to tak šíleně sladký, protože jsem tam dostala asi půl kila cukru. Foukal vítr, všechen ten cukr letěl na mě a já vypadala jako že neumím jíst. Ta čokoláda mi kapala všude. A vlastně to nebylo ani nijak extra dobrý, abych byla upřímná :D.

Už byl pomalu čas vrátit se do Gentu. Ale nemohla jsem vynechat svoje nejoblíbenější místo - Sint-Hubertusgalerij. Momentálně krásně vánočně vyzdobenou. Pokud se náhodou ocitnete v Bruselu, tohle je fakt must-see.


Už jsem byla u nádraží, když jsem viděla něco jako světelnou show na Grote Markt. Šla jsem se tam podívat a bylo to něco úžasnýho - něco jako je v Praze Signal Festival.


Pusťte si video, kvalita není nijak závratná, ale pro představu to stačí :).


Co říct závěrem? Trhy se mi fakt moc líbily. Jako jasně, taky tam byly perly typu stánek s pizzou, kebabem... Ale líbí se mi to víc než trhy v Německu, není to tolik přeplácaný. Tady tam nebylo moc lidí,ale to spíš kvůli tomu, že jsem tam jela ve všední den. Jak už jsem psala, strašně se mi líbí ty kolotoče a ruský kolo. Jako mínus bych vytkla, že si nemůžete odnést hrneček jako suvenýr :)

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images