Důvody proč milovat Valencii

14:17:00


1. Historické centrum


Oukej, tohle asi není moc překvapivý bod. Historické centrum je většinou důvod, proč se lidé jezdí dívat do měst. Nikdo asi nejezdí do Prahy kvůli panelákům na Jižňáku, žejo. Ale! Valencie, to je prostě něco, co musíte vidět. Sotva vstoupíte bránama Torres de Serranos do centra, je to jako vrátit se v čase o několik století. Centrum je maličký, ale o to krásnější. Nikde neruší bordely a casina jako v Praze na Václaváku. Ani to neni tak hrozně přelidněné jako třeba Barcelona. Jako jasně, jsou tu turisti, je tu pár žebráků a najdeme i kýčovité suvenýry a předraženou Paellu. Ale pořád si to zachovává takovou tu svojí autentičnost (asi i proto, že normálně v centru pořád bydlí místní obyvatelé). Spoustu malých uliček je sice krása, ale bacha, ať se neztratíte (jako já tolikrát, a to jsem měla mapy v mobilu).






2. Jardines del Turia

Původně řeka, která se táhla celým městem. Po povodních se rozhodli ji odklonit jinam a tak ve Valencii zbylo ten vyschlé koryto. A teda déky bohu za to! Protože v řece je teď naprosto nádherný park, hřiště pro děti, jezírka, venkovní posilovny, několik fotbalových hřišť, dokonce i výstup z metra... Několik kilometrů dlouhý park, kde si můžete zajít na pivo, zaběhat, zahrát fotbal, zajezdit na kole nebo si jentak sednout pod palmu či zajít na anarchistickou demonstraci. 






3. Pomerančovníky

Nevím, jestli jsem to už někde zmiňovala, ale jedna z mých nejoblíbenějších knížek je Appelsinpiken (nebo Dívka s pomeranči). Děj tu asi nebudu dlouze vypisovat (máme kdyžtak google, žejo), ale podstatnou roli v něm hrají pomerančovníky v Seville. Pokud jste v zeměpise tak špatná jako já, tak pro jistotu říkám, že Sevilla je na jihu Španělska a tak jsem nečekala, že by pomerančovníky byly i tady... A jaké bylo překvapení a radost, když jo :). Jenom ty plody se nesmí jíst (alespoň ve městě), protože jsou dost chemicky ošetřené, aby to vypadalo hezky.

4. Jídlo
Ve Valencii vznikla Paella a na to jsou tu náležitě pyšní. Mají i festivaly v ulicích, kde se jí. Já ochutnala dokonce domácí, heč! Další typická jídla jsou tapas. Není nic lepšího než jít do tapas baru a náhodně si objednávat z menu, protože je jenom Španělsky a vy nerozumíte ani slovo (a ještě lepší je, když to nemusíte platit, haha).

5. City of Art and Science

Dílo (prý) slavného španělského architekta Santiaga Calatravy. Nebudu házet ramena, v životě jsem o něm neslyšela. Nicméně tahle moderní část se mi fakt strašně líbí. Součástí je muzeum, kino, obří akvárium (kam jsem původně chtěla moc jít, ale pak mě vstupné 25€ přesvědčilo, že tam zas tak nutně nepotřebuju :D) nebo třeba i klub. Pořádají se tam festivaly. Stavělo se to od roku 1991 do 2005 - no a prý víceméně hned po dostavění se to muselo začít opravovat, protože se jim to pomalu rozpadá. Na jednu jsem ráda, že korupce a rozkrádání se neděje jenom u nás :D. 








6. Pláž

Jako jo, Playa de la Malvarrosa asi není úplně nejromantičtější pláž, kterou na světě najdete. Je to taková ,,normální" pláž - palmy, písek... Občas je i trochu přeplněná. Ale je kousek od centra a dostanete se k ní pohodlně autobusem. A je o hodně lepší, než třeba v Barceloně. Krásně jemný písek, vlny, čistější moře... Jo a neotravujou vás každý dvě vteřiny prodejci čehokoliv. Jasně, jsou tam, ale ne tolik. Velké vlny jsou už jenom další plus :). A výhled na přístav je taky fajn. 

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images